Исломий фатво: Аёл киши киприк улаши мумкун эмас, лекин доимий киприк эктириши жоиз деб укидим
Абу Дабидаги расмий фатво чикариш марказидан берилган фатво куйдаги шартлар билан аёл кишининг доимий киприклар ( эктириш )билан зийнатланишга рухсат беради.
• Тахорат (покланиш) пайтида ковокнинг утски кисмига сув етишидан ман килмайдигон усулда урнатилиши
• киприклар инсон сочидан булмаслиги
• киприкка уланмасдан балки алохида уурнатилиши
• унда совчи коуювчини алдаш ёки хийла килиш булмаслиги
29521ракамли фатво тавсилотида зикр килинадики, аёл киши аёллар ичида ковогига суний киприк ёпиштириб безаниши жоиз булади модомики :
• Тахоратга тасири булмаса
• Киприклар одам сочидан (тукидан) Ёки нажас нарсанинг тукидан булмаслик шарти билан
• киприкка уланмай, балки алохида куйилса. Дийилган
Аллома Нафровий рахимахуллох узининг "Ал-фавакиху ад-давоний китобида шундай дейди: "Аёллар соч улашдан кайтарилади ."улаш" тушунчасии, Козий Иёз келтирганидек , агар уламасдан бошга урнатилса (экиш) жоиз эканини билдиради. Чунки бунда у аёл киши зийнат учун киладигон жун ип ва ипак каби рангли иплари урнида булади. Буни килишга танглик йук бу нахйга кирмайди , балки зийнат турларига киради".
Айтиб утишимиз керак булган нарса шуки , ясама киприк масаласии ихтилофли булиб уни ножоиз деган олимлар хам бор. Шу билан бирга елим билан емиштириладигон хар турдаги киприк сув отказмайди ва натижада поклик дуруст булмайди деб йозиб колдирилган.
Бу постни охиридан сизни Исмингиз йозилган хозир интернетда хар хил ишончстз малумот куплиги учун ахли илм узиздан сорай дедим
«Билимсизликнинг шифоси» ҳайъати:
– Ва алайкум ассалом! Ҳа, бу Абу Дабийдаги фатво марказидан чиқарилган фатво, таржимасини биз берганмиз. Аммо афсуски бу фатвони кўп аёллар тўғри тушунмадилар. Валлоҳу аълам!